Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Replied by laurentdub on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 7 months ago #61800
Bonjour Cédric je me permets de relancer ce sujet car j'ai exactement la meme chose j'ai beau cliquer sur refuser tous les cookies ils sont tout de même déposés. Je les ai ajouté manuellement dans le plug-in, j'ai essayé avec chrome et firefox et bien entendu vidé le cache. Voici le site en question : www.marcq-en-baroeul.org/https://www.marcq-en-baroeul.org/
J'ai raté un truc ?

MErci

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Replied by ced1870 on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 7 months ago #61802
salut
je viens de jeter un oeil, j'ai chargé ton site plusieurs fois (sans toucher à l'acceptation des cookies), et aucun cookie de ton site n'est déposé à part celui de session
par contre tu as d'autres cookies d'autres domaines (google, instagram, addthis ...) et qui ne sont pas gérés par Cookies CK puisqu'ils ne font pas partie de ton domaine/site. Il faut empecher le chargement de tes scripts additionnels si tu veux bloquer ces choses là

c'est une des limites de Cookies CK pour ce genre de choses, si tu charges des fonctionnalités d'autres sites, alors je te conseille de te tourner vers une solution comme Tarte Au Citron avec remplacement des scripts d'origine par ceux de TAC
CEd

Joomlack Webmaster and Developer

by ced1870
The following user(s) said Thank You: laurentdub

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Replied by laurentdub on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 7 months ago #61803
ah je ne comprenais pas que l'on ne puisse pas bloquer les cookies de adthiss.... merci pour cette info et bonne journée !!!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Replied by Ratis on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 3 months ago #62966
Hi, we have the same problem. If I delete all cookies for our site then navigate to the site, cookies are stored even before I click Accept or Decline. If I decline them, nothing changes - I've checked the Expires / Max time but for _ga it is still in the future (year 2023). We only have one essential cookie and three from google analytics - _gat, _gid, _ga. This is our site: www.kp-velenje.si/ "Sprejmi vse" means Accept all and "Zavrni vse" means Decline all. Should we have Blocking policy set to Block all and not Default?
by Ratis

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Replied by ced1870 on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 3 months ago #62967
Hi
Please enable the Debug mode in the plugin options and tell me
CEd

Joomlack Webmaster and Developer

by ced1870

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Replied by Ratis on topic Cookies are not deleted if Decline button is clicked

Posted 2 years 3 months ago #62968
Hi. Debug mode is enabled.
by Ratis

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.749 seconds

Fast and powerful creation, customizable and responsive.

Read More

We have 737 guests and no members online